REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Projekt Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK gotowy [MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK gotowy [MAPY]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny opublikowała projekt Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK, która obejmuje obszar zamieszkały przez ponad 400 tys. mieszkańców. W przyszłym roku zostaną przeprowadzone uzgodnienia z ministerstwami i samorządami 18 gmin z terenu Mazowsza oraz konsultacje z mieszkańcami. Dokument zacznie obowiązywać po przyjęciu przez Radę Ministrów.
CPK publikuje Strategię biznesową oraz Strategię zrównoważonego rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
CPK publikuje Strategię biznesową oraz Strategię zrównoważonego rozwoju
Strategia Rozwoju CPK z perspektywą do roku 2040 wskazuje, jak rozwijana będzie Spółka Centralny Port Komunikacyjny. Odpowiada na pytania o kluczowe cele tego wyjątkowego programu inwestycyjnego. Wskazuje także konkretne kroki niezbędne do uruchomienia nowego lotniska i Kolei Dużych Prędkości. Drugi opublikowany właśnie dokument to Strategia ESG: oparta na czterech filarach oraz 24 celach, które wyznaczają kierunki dotyczące zrównoważonego rozwoju. Jest pierwszym tego typu dokumentem przedstawiającym zaangażowanie spółki w obszarach ochrony środowiska naturalnego, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego.
CPK wyłoniło wykonawców dużego kontraktu na projektowanie i budowę dróg wokół lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
CPK wyłoniło wykonawców dużego kontraktu na projektowanie i budowę dróg wokół lotniska
Centralny Port Komunikacyjny wskazał firmy do projektowania i budowy dróg wokół lotniska. Spółka podpisze umowę ramową z 9 firmami i 5 konsorcjami, spośród których zostaną wyłonieni wykonawcy odpowiedzialni za powstanie sieci ponad 90 km dróg. Szacowana wartość kontraktu to ponad 2,2 mld zł netto.
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDPartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDP
Spółka CPK podpisała umowę z hiszpańską firmą inżynieryjną INECO na doradztwo techniczne przy projektowaniu i budowie Kolei Dużych Prędkości. Partner CPK ma bogate doświadczenie przy planowaniu, projektowaniu i budowie sieci KDP w Hiszpanii, która liczy prawie 4 000 km linii szybkich kolei i jest obecnie najdłuższa w Europie.
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]
Niecały rok temu w spółce CPK rozpoczęły się duże zmiany. Po urealnieniu harmonogramu inwestycji, projekt jest konsekwentnie realizowany. W tym czasie podpisanych zostało kilkadziesiąt ważnych umów. Pozyskano setki hektarów gruntów, a także milionowe dotacje z Unii Europejskiej. Zaprezentowano nowy projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego oraz preferowane przebiegi nowych linii Kolei Dużych Prędkości.
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporuartykuł
Pokaż artykuł
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporu
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztatyartykuł
Pokaż artykuł
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztaty
Spółka CPK i przedstawiciele Kalisza wypracowali rozwiązania, które stanowią olbrzymią szansę rozwojową dla miasta. Rozmowy zmierzające do przygotowania koncepcji zagospodarowania przestrzennego okolic kaliskiego dworca trwały od wielu miesięcy. Chodziło m.in. o to, jak rozbudować kolej, którędy poprowadzić tory oraz co zrobić z budynkiem dworca, aby po modernizacji najlepiej odpowiadały na potrzeby pasażerów – mieszkańców Kalisza i okolic oraz turystów.
Nowela ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Kolejny ważny krokartykuł
Pokaż artykuł
Nowela ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Kolejny ważny krok
Nowelizacja ustawy o CPK, która przewiduje wprowadzenie prospołecznych rozwiązań, została skierowana do uzgodnień międzyresortowych i opiniowania. Celem zaproponowanych przez Pełnomocnika Rządu ds. CPK zmian jest przyspieszenie wypłaty odszkodowań za nieruchomości niezbędne do budowy lotniska.
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała drugi z trzech kontraktów na roboty budowlane dla swojego najbardziej zaawansowanego projektu kolejowego. Ponad 4-kilometrowy tunel Kolei Dużych Prędkości w Łodzi to kluczowy elementem „igreka”, czyli trasy, która połączy Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. CPK planuje zakończenie budowy tunelu jednocześnie z uruchomieniem pierwszego etapu lotniska CPK.
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkościartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości, która połączy Warszawę, CPK i Łódź. Akt notarialny został podpisany z właścicielem działki, który przystąpił do Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN), przygotowanego przez spółkę CPK. Program skierowany jest do właścicieli nieruchomości zabudowanych, przez które ma przebiegać wyznaczona trasa.
Lotnisko CPK spełni wysokie standardy zrównoważonego budownictwaartykuł
Pokaż artykuł
Lotnisko CPK spełni wysokie standardy zrównoważonego budownictwa
CPK ogłosił przetarg na usługi doradztwa i obsługi procesu certyfikacji zrównoważonego budownictwa obiektów i infrastruktury Lotniska CPK. Tym samym Spółka kontynuuje najlepsze praktyki, które dziś są światowym standardem, prowadząc swoje projekty według kryteriów metodyki BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).
[lubuskie] Stanowcze „TAK” dla węzłów na A2artykuł
Pokaż artykuł
[lubuskie] Stanowcze „TAK” dla węzłów na A2
Władze regionu naciskają na budowę docelowych węzłów na A2. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął st...
CPK.OZE złożyła wniosek o dofinasowanie na budowę magazynów energii elektrycznejartykuł
Pokaż artykuł
CPK.OZE złożyła wniosek o dofinasowanie na budowę magazynów energii elektrycznej
Ponad 55 mln złotych dofinasowania może otrzymać spółka CPK.OZE z programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Spółka córka CPK złożyła wniosek o dofinasowanie na budowę magazynów energii elektrycznej w najbliższym sąsiedztwie lotniska. Wykorzystanie takiej infrastruktury zapewni stabilność i bezpieczeństwo energetyczne lotniska CPK.
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na projektowanie drugiej grupy tzw. obiektów wspierających, w tym parkingów, biur i hoteli w najbliższym otoczeniu lotniska. Wśród 15 wykonawców, z którymi zostanie podpisana umowa ramowa, większość to polskie firmy projektowe.
Na terenie lotniska CPK powstanie ponad 100-metrowa wieża kontroli ruchu artykuł
Pokaż artykuł
Na terenie lotniska CPK powstanie ponad 100-metrowa wieża kontroli ruchu
Wieżę kontroli ruchu na lotnisku CPK zaprojektuje polskie biuro JSK Architekci. Obok terminalu pasażerskiego może to być jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów nowego lotniska. Będzie to też najwyższy tego typu budynek w Polsce. Wieża może mieć nawet 105 metrów wysokości. Wartość kontraktu architektów to 15,5 mln zł netto.
Przetarg na projektowanie Komisariatu Policji Portu Lotniczego CPKartykuł
Pokaż artykuł
Przetarg na projektowanie Komisariatu Policji Portu Lotniczego CPK
Spółka CPK prowadzi przetarg dotyczący Komisariatu Policji Lotniskowej. Budynek będzie mieścił jednostkę policji operującej na terenie portu lotniczego CPK. Służby te odpowiadają za szereg zadań realizowanych w strefie landside (okołolotniskowej) i airside (lotniskowej).
Lokalne drogi wokół lotniska CPK zostaną przebudowane. Spółka ogłosiła przetarg artykuł
Pokaż artykuł
Lokalne drogi wokół lotniska CPK zostaną przebudowane. Spółka ogłosiła przetarg
CPK ogłosił przetarg na projektowanie i przebudowę 14 km dróg gminnych i powiatowych na terenie gminy Teresin, powiatu sochaczewskiego i grodziskiego. To część większego projektu, który obejmuje modernizację istotnych dla logistyki budowy dróg dojazdowych do terenu lotniska CPK. Oferty można składać do 17 lutego br.
Kolejny przetarg na drogi dojazdowe przy budowie Lotniska CPK ogłoszonyartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny przetarg na drogi dojazdowe przy budowie Lotniska CPK ogłoszony
Spółka CPK ogłosiła przetarg w formule „Projektuj i Buduj” obejmujący modernizację i budowę dróg na potrzebę budowy Lotniska CPK. Zamówienie dotyczy odcinków dróg o łącznej długości 11 km, zlokalizowanych na terenie powiatu sochaczewskiego i gminy Teresin oraz powiatu żyrardowskiego i gminy Wiskitki.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?artykuł
Pokaż artykuł
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?
Badania ruchu lotniczego oraz prognozy zrealizowane na rzecz CPK mówią o rosnących potrzebach na polskich lotniskach – stąd inwestycje w CPK oraz Radom. Jednak ruch lotniczy nie jest tak duży, jak zakładano – miał osiągnąć 250 tys. osób w tym roku i 450 tys. w przyszłym. Tymczasem jest niższy o około 40% – czyli o ponad 100 tysięcy osób. Nie wiadomo także, jak ruch będzie kształtował się po sezonie – jesienią i zimą. Stąd budowanie kolejnych lotnisk może być deficytowe – a to oznacza dopłacanie do ich utrzymania z budżetu – czyli z kieszeni podatnika. To stawia pod znakiem zapytania – czy takie inwestycje, jak lotnisko w Radomiu, mają sens?
REKLAMA